2 1 3 4 5

Profilaksa – kardiovaskularni sistem

Oboljenja kardiovaskularnog sistema se prvenstveno mogu sprečiti smanjenjem faktora rizika koji su uzročnici oboljenja.

U slučaju oboljenja kardiovaskularnog sistema, to znači:
Redovna fizička aktivnost poboljšava i/ili održava rad srca.

Nije važno da li hodate, plivate ili vozite bicikl. Važno je da pre započinjanja fizičke aktivnosti konsultujete vašeg lekara u vezi sa vrstom aktivnosti koja vama odgovara. 
Rasterećen odnos prema poslovnim i izazovima na privatnom planu, koji proizilazi iz pravilnog raspoređivanja dnevnih obaveza i posla, u mnogome može da doprinese  sprečavanju pojave problema.

Uzdržite se od pušenja, kako bi ste sebi obezbedili duži životni vek. Za dve godine, smanjićete rizik od pojave kardiovaskularnih oboljenja na nivo nepušača.

Neka vam ishrana bude raznovrsna i bogata vitaminima i izbegavajte namirnice bogate mastima.

Povrće, krompir i voće su daleko zdraviji od previše mesa. Ukoliko uopšte jedete meso, neka bude posno, riba i živina, umesto masnog mesa i kobasica. Takođe, uzdržavanje od previše soli i slatkiša pomaže u prevenciji bolesti.

Zdrava ishrana pomaže ne samo u smanjenju telesne mase, već i u snižavanju krvnog pritiska.

Visok krvni pritisak je faktor rizika.
Redovna fizička aktivnost, zdrav način života i uzdržavanje od pušenja su efikasne mere u prevenciji bolesti.
U slučaju nasledne predispozicije za visok krvni pritisak, potrebne su redovne kontrole čak i u mlađem dobu.

Nepravilna ishrana, manjak fizičke aktivnosti i nasledna predispozicija su glavni faktori rizika za visok nivo lipida u krvi.
Oni su uzročnik kalcifikacije srčanih arterija, takozvanih koronarnih krvnih sudova i, za posledici imaju i srčana oboljenja.

Preporučuje se smanjena konzumacija kafe i alkohola, jer može uticati na povećanje rizika od kardiovaskularnih oboljenja.